TERINGAT KETIKA DI WAKTU SEKOLAH RENDAH DAHULU 


Entah kenapa tiba-tiba je aku teringat kat sekolah rendah.. walaupun tak banyak kenangan time sekolah rendah and tak banyak member yang contact sampai sekarang, tapi sekolah rendah ni banyak mengenangkan aku bende2 yang lawak dan merepek antaranya:

> setiap hari, aku akan bawak beg yang beratnya lebih dari tubuh badan aku sendiri.. bile aku igt balik, kuat jugak aku time kecik-kecik dulu

> dalam pencil box aku yang berbentuk empat segi ade lebih kurang 10 biji pemadam.. tp satu pun tak guna untuk padam. guna untuk lawan pemadam dengan member..

> pembaris cikgu sangatla panjang berwarna oren. siap ada pemegang lagi, tapi cikgu tak guna pon

> time beratur kene pegang bahu kawan, yang pendek mesti didepan

> sape bising kene tulis nama kat papan hitam,yang aku pelik kenapa la panggil papan hitam sedangkan warnanya hijau

then, di bawah ni terdapat ayat-ayat yang sangat klasik

> "assalamualaikum, kom ape, kom bat, bat ape, batmen, men ape mentol, tol ape, tolak, lak ape, laksa,......" korang sambung la..

> "gemok gedempol, tendang masuk gol"

> "pen merah pen biru, u marah i love u"

> "lantak lambotak, kau makan tahi katak"

> "tak nak kawan sudah, nama kau dolah, tetek kau sebelah"

> kalau jumpe barang "alef lam lam ha, ni aku punye sape curi dosa"

> " tipu dosa mati seksa"

> " aku cop dulu"